עמוד ראשי  |  התחבר או אם אינך עדיין רשום, הרשם בחינם.
  בלוגר  
אודות
קבלת עדכונים
רוצים לקבל הודעה במייל בכל פעם שהבלוג שלי מתעדכן ?

עדכוני RSS
חיפוש
ארכיון

תלבושת אחידה- מערך שיעור שני

21/05/2017 17:07
בטיאשכנזי
מערך השיעור השני שהעברתי בכיתה היה בנושא תלבושת אחידה. תלמידי בית הספר שלנו מתבקשים להגיע עם חולצת בית ספר ורבים מהם ננזפים כי אינם מגיעים לבושים בהתאם.
פתחתי בהצגת השאלה- תלבושת אחידה, כדאי או לא כדאי לדעתכם? ערכנו הצבעה בכיתה, ואז ביקשתי מהתלמידים לציין מדוע כדאי או לא כדאי. התלמידים התקשו לנסח טיעון ורוב הפעם הסבירו את דעתם על ידי נתינת דוגמה ("לא כדאי תלבושת אחידה כי לפעמים חולצות בית הספר בכביסה ואין חולצה נקייה). עמדנו שוב על ההבדל בין נימוק לדוגמה וכתבנו על הלוח נימוקים בעד ונגד.
לאחר שהתלמידים העלו נימוקים שונים צפינו בסרטון בו מנחם הורביץ בודק את נושא תלבושת האחידה והתלמידים הוסיפו נימוקים שעלו מהסרטון.
טרם הכתיבה הסברתי לתלמידים כי יש שיטה קלה שתעזור להם ליצור טקסט רציף- לחזור על מילה שנכתבה בפסקה הראשונה גם בפסקה השנייה. 
התלמידים התחילו בכתיבה ודי מהר הגישו את תוצריהם- משפטים קצרים, לרוב ללא דוגמאות. 
לקחתי ממתנדב אחד את שכתב וניתחנו יחד על הלוח. הסברתי שוב את שיטת החזרה על מילה מסוימת בפסקה הראשונה גם בפסקה השנייה ויחד הרחבנו את שכתב. בסוף ההדגמה כל תלמיד חזר לכתיבתו והרחיב את שכתב. היו תלמידים שנזקקו לתיווך והסבר נוסף תוך כדי כתיבת המטלה.
ניכר כי החזרה על מילה מסוימת שנית עזרה לתלמידים וכתיבתם הייתה משמעותית טובה יותר לאחר הלמידה. עם זאת, ניכר כי חלקם היו מתוסכלים מאוד מהצורך לחזור ולתקן את עבודתם והרצון לסיים את המטלה פגם באיכות.  
רוב תלמידי אובחנו עם קשיים שפתיים ועם קשיי קשב וריכוז כך שהלמידה מתפרסת לאורך זמן וקצב ההתקדמות מותאם אישית לכל ילד. ישנם תלמידים אשר הפנימו את עקרונות הכתיבה שעבדנו עליהם ויש כאלה שזקוקים לעוד הרבה תרגול והכוונה.
כתיבת תגובה:
שמכם:

אימייל:

קישור:

תגובה:


הקלד את המספר המופיע בתמונה: