עמוד ראשי  |  התחבר או אם אינך עדיין רשום, הרשם בחינם.
  בלוגר  
אודות
קבלת עדכונים
רוצים לקבל הודעה במייל בכל פעם שהבלוג שלי מתעדכן ?

עדכוני RSS
חיפוש
ארכיון

דמי כיס- רשמים

21/05/2017 16:50
בטיאשכנזי
בתחילת מרץ העברתי לכיתתי שיעור בנושא דמי כיס. כיתתי מונה 14 תלמידים ליקוי למידה שאינם מורגלים בכתיבה.
הצגתי בפני התלמידים את נושא השיעור וביררתי ידע קודם על דמי כיס. התלמידים שיתפו בחוויות וסיפורים אישיים שלהם.
הצגתי בפני התלמידים סרטון קצר מחדשות ערוץ 2 בו מראיינים פסיכולוג על מתן דמי כיס ושאלתי את התלמידים מה היו הטענות של הפסיכולוג בעד דמי כיס. התלמידים התקשו לנסח במילים שלהם את הטיעונים ונזקקו לשאלות מכוונות. כתבתי על הלוח את הטיעונים בעד שהציגו התלמידים, בעקבות הסרטון.
לאחר מכן התלמידים קראו בקול טקסט בנושא דמי כיס שבו מוצגים טענות בעד ונגד הנושא, והתלמידים הדגישו בשני צבעים שונים את הטענות.
בשיעורים הקודמים למדתי על מבנה הטיעון וכיצד לזהות טענות והדבר תלוי על לוח שפה בקיר הכיתה.  בתום הקריאה התלמידים התבקשו לכתוב להורים אם הם בעד או נגד מתן דמי כיס לילדים. 
המבנה הברור עזר לתלמידים עם הפתיחה. הטיעונים בעד ונגד היו רשומים על הלוח והתלמידים היו צריכים לחשוב על נימוק ודוגמה לבדם. תלמידי מתקשים לבור את הבר מן התבן והתקשו מאוד להבחין בין נימוק לדוגמה. רובם הגישו בטיוטה הראשונה פסקה קצרה מאוד.
בשיעור השני שהעברתי בנושא דמי כיס התמקדנו כיצד לשפר את הכתיבה הראשונית. לקחתי כדוגמה כתיבה של אחד התלמידים ובדקנו האם כתיבתו תואמת את המבנה התלוי על הלוח. הסברתי לתלמידים שזה בסדר גמור לא להיצמד למבנה, אך לפחות בהתחלה, המבנה יכול לעזור להם לכוון אותם. עמדנו על ההבדל בין נימוק לדוגמה וחשבנו כיצד ניתן להרחיב את הכתוב. בתום ההסבר התלמידים התנסו בכתיבה נוספת ורובם הצליחו להרחיב את הטיוטה הראשונית, אך חלקם עדיין התקשו לתת דוגמאות. 


כתיבת תגובה:
שמכם:

אימייל:

קישור:

תגובה:


הקלד את המספר המופיע בתמונה: